Menu

*** نوروز سال ۱۴۰۳ بر یکایک هموطنان عزیز مبارک باد ***

آبان 1399

جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا شد 

پس از چند روز شمارش آرا, در نهایت نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشخص شد. در روز شنبه ۷ نوامبر سال ۲۰۲۰ با برنده شدن جو بایدن نماینده حزب دموکرات آمریکا در ایالت پنسیلوانیا برنده شدن خود را در انتخابات ریاست جمهوری کشور قطعی  کرد. طرف مقابل آقای بایدن رئیس جمهور وقت آمریکا یعنی دونالد ترامپ نماینده حزب جمهوری خواه آمریکا بود. 
 
در تاریخ معاصر ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ به همراه جورج بوش پدر در سال ۱۹۹۳ و جیمی کارتر در سال ۱۹۸۱ تنها رئیس جمهورهای آمریکا بودند که در انتخابات دوره دوم شکست خورده و فقط یک دوره رئیس جمهور بودند. 
 
هرچند ترامپ تا این لحظه سخنرانی پس از انتخابات و ابراز قبول شکست که یک سنت دیرینه در سیاست آمریکا می باشد را نکرده است اما مطابق قوانین آمریکا این سخنرانی لازمه نهایی شدن انتخابات نمی باشد. کمپین ترامپ اعتقاد دارند که در ایالات حساس آمریکا در نحوه رای گیری و شمارش آرا تقلبات گسترده رخ داده است. بسیاری معتقدند اظهارات ترامپ و اطرافیانش هیچ پایه و اساسی ندارد. ترامپ تا این لحظه برای اظهارات خویش پیرامون تقلبات هیچ سند و مدرکی ارائه نکرده است.
 
مطابق قوانین آمریکا انتقال رسمی قدرت و ورود جو بایدن به کاخ سفید در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱, یعنی بیش از ۲ ماه دیگر از تاریخ امروز انجام خواهد شد. جو بایدن اعلام کرده است که به محض آغاز کارش, بیشتر احکام اجرایی را که ترامپ به تنهایی و فقط توسط تبصره حکم اجرایی ثبت کرده است را باطل خواهد کرد. از جمله این احکام اجرایی قانون منع ورود ایرانیان به کشور آمریکا می باشد.
 
ادامه مطلب...