Menu

*** نوروز سال ۱۴۰۳ بر یکایک هموطنان عزیز مبارک باد ***

اسفند 1396

تغییرات جدید قوانین مهاجرت به روش سرمایه گذاری کبک کانادا

اداره مهاجرت استان کبک کانادا، در تاریخ ۲۸ مارچ ۲۰۱۸ شرایط جدید مهاجرت به روش سرمایه گذاری در سال ۲۰۱۸ را رسما اعلام کرد. بر اساس اعلامیه اداره مهاجرت کبک، بررسی پرونده های متقاضیان امسال روش سرمایه گذاری کبک از اواسط تابستان ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد. هرچند برخی از شرایط اصلی این روش مهاجرت مانند شرایط مدیریت، شرایط تحصیلی و زبان، تعداد پذیرش و امتیازبندی بدون تغییر باقی مانده است، اما ۲ شرط کلیدی؛ میزان دارایی متقاضی و میزان سرمایه گذاری تغییر کرده اند. در سال جدید حداقل میزان دارایی منقول و غیر منقول متقاضیان باید به میزان دو میلیون دلار برسد که این میزان در سالهای قبل ۱ میلیون و ششصد هزار دلار بود. همچنین پس از قبولی در مرحله استانی، متقاضیان باید مبلغ سرمایه گذاری بدون بازگشت را مانند قبل پرداخت کنند که امسال حدود ۳۲۰ تا ۳۵۰ هزار دلار کانادایی خواهد بود (این مبلغ در سالهای قبل حدود ۲۵۰ هزار دلار بود).

از مهمترین شرایط مهاجرت سرمایه گذاری کبک که امسال بدون تغییر باقی مانده است، عدم نیاز متقاضیان به ارائه مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه می باشد. در حال حاضر تنها روش مهاجرت به کانادا از نوع اقامت دائم که هیچ گونه مدرک زبان خارجی نیاز ندارد روش مهاجرت سرمایه گذاری کبک می باشد. 

از موارد دیگر بدون تغییر، تعداد و نحوه پذیرش پرونده می باشد که مانند سالهای قبل تعداد کل پذیرش ۱۹۰۰ پرونده می باشد. معمولا از این میزان حدود ۵۰ تا ۱۰۰ ظرفیت به متقاضیان ایرانی می رسد. در حال حاضر شرکت ایمی گلوب تعداد محدودی ظرفیت پذیرش ۱۰۰% تضمینی برای سال ۲۰۱۸ در اختیار دارد که به اولین متقاضیان درخواست کننده اختصاص داده خواهد شد. برای ارزیابی تخصصی شرایط خود و تشکیل پرونده با ما تماس بگیرید.

ادامه مطلب...

کانادا تمایل دارد دارندگان ویزای دانشجویی مقیم دائم شوند

برخلاف دشوارتر شدن شرایط روشهای اقامت دائم کانادا، به نظر می رسد دولت کانادا به مراتب آسان تر از قبل برای متقاضیان خارجی از جمله ایرانیان ویزای دانشجویی صادر می کند. برای اخذ ویزای دانشجویی، متقاضیان باید ابتدا از یک موسسه آموزشی در کانادا پذیرش بگیرند. ویزای دانشجویی از نوع ویزاهای موقت بوده و در حالت عادی پس از اتمام دوره آموزشی منقضی شده و دارندگان ویزای دانشجویی باید به کشور خود بازگردند. اما از آنجا که دولت فعلی کانادا به مقوله مهاجرت و تاثیرات مثبت آن به ویژه بر اقتصاد کشور ارزش زیادی قائل است، تمایل زیادی به اقامت دائمی فارغ التحصیلان خارجی در کانادا دارد.

بر اساس قوانین فعلی، تبدیل ویزای دانشجویی بطور مستقیم به ویزای اقامت دائم امکان ندارد! اما دارندگان ویزای دانشجویی پس از فارغ التحصیل شدن می توانند برای دریافت ویزای کار درخواست داده و به مدت ۳ سال در کانادا به صورت قانونی مشغول به کار با درآمد شوند. هرچند ویزای کار مذکور نیز از نوع ویزای موقتی می باشد اما این ویزا با استفاده از روش مهاجرت به کانادا از طریق تجربه اشتغال کانادایی قابل تبدیل به اقامت دائم و در نهایت شهروندی کانادا می باشد. 

ادامه مطلب...

مدیر بانک مرکزی کانادا: مهاجران راه حل مشکل کمبود نیروی کار هستند

استیون پولوز، مدیرعامل بانک مرکزی کانادا در سخنرانی خود که در دانشگاه Queen's استان انتاریو برگزار شد، نقش مهاجران در کمک به پیشرفت اقتصاد کشور و تامین نیروی کار مورد نیاز در صنایع مختلف را کلیدی خواند. مدیرعامل بانک مرکزی کانادا گفت با پیشرفت روزافزون اقتصاد کانادا، و ارتقاء ظرفیت شرکتها و کارخانه های فعال در صنایع مختلف، بازار با کمبود شدید نیروی کار تخصصی روبرو خواهد شد. در ادامه استیون پولوز گفت بدون وجود نیروی کار کافی، پیشرفت اقتصاد کشور امکان پذیر نخواهد بود و وجود نیروی کار کارامد حیاتی است. به گفته ایشان و بنابر آمار وزارت کار کانادا، در سال ۲۰۱۷، کانادا با تعداد ۴۷۰،۰۰۰ شغل آماده استخدام رکورد کمبود نیروی کار را در کشور شکست. 

پولوز گفت برای رفع مشکل کمبود نیروی کار، دولت کانادا باید هرچه سریعتر برنامه هایی جهت جذب نیروی کار جمعیت مهاجران کرده و مشارکت جوانان، خانمها و جمعیت بومی کانادا را در بازار کار بهبود بخشد. ایشان در ادامه گفت: "اگر تمام این موارد [نیروی کار مهاجر، جوانان، خانمها و افراد بومی] را کنار هم بگذارید، افزایش نیم میلیون نفری به بازار کانادا دور از دسترس نخواهد بود و این اقتصاد کانادا را تا ۳۰ میلیارد دلار در سال افزایش خواهد داد."  

ادامه مطلب...