Menu

*** نوروز سال ۱۴۰۳ بر یکایک هموطنان عزیز مبارک باد ***

مرداد 1397

نحوه پذیرش مهاجرت نیروی متخصص کبک تغییر کرد

از دوم ماه آگوست ۲۰۱۸ (۱۱ مرداد ۱۳۹۷) اداره مهاجرت استان کبک تغییرات عمده ای را در برنامه مهاجرت به روش نیروی متخصص این استان اعمال می کند. نحوه درخواست و پذیرش پرونده، لیست رشته تحصیلی و همچنین جدول امتیازبندی از مهمترین موارد در روش جدید هستند که دستخوش تغییرات شده اند.

در میان تمام تغییرات، نحوه پذیرش جدید مهاجرت نیروی متخصص کبک از مهمترین تغییرات محسوب می شود. پذیرش پرونده در روش جدید با استفاده از سیستمی مشابه اکسپرس اینتری فدرال خواهد بود، به این معنی که برخلاف گذشته پذیرش بصورت گزینش نوبتی انجام می شد، بررسی پرونده متقاضیان فقط با کسب حداقل امتیاز مورد نیاز گارانتی نخواهد بود و اداره مهاجرت کبک اختیار این را خواهد داشت تا از میان تمام پرونده ها، فقط متقاضیان با بیشترین امتیاز را جهت بررسی پرونده شان گزینش کند. شایان ذکر است که روش نیروی متخصص کبک به سبک قدیم آخرین روش مهاجرت تخصصی به کانادا بود که پرونده متقاضیان را به سبک گزینش نوبتی بررسی می کرد.

مورد دیگری از شرایط مهاجرت نیروی متخصص کبک که دستخوش تغییرات شده است لیست رشته های تحصیلی می باشد که متقاضیان برای واجد شرایط بودن باید مدرک تحصیلی در این رشته ها را داشته باشند. تنوع و تعداد رشته های تحصیلی در لیست جدید افزایش چشمگیری داشته است. اداره مهاجرت در روش جدید به متقاضیانی با سابقه تحصیل در رشته هایی مانند علوم تحلیل ریسک در صنعت بیمه، مدیریت اطلاعات، علوم آموزش کودکان، مدیریت رستوران، علوم طراحی اعضای مصنوعی بدن و تعمیر ماشین آلات کشاورزی بیشترین امتیاز را اختصاص می دهد.

تغییر دیگر در روش پذیرش جدید، تغییرات در جدول امتیازبندی و همچنین حداقل امتیاز واجد شرایط بودن می باشد. حدنصاب امتیاز برای تشکیل پرونده در روش جدید برای متقاضیان متاهل با ۲ امتیاز افزایش ۵۹ و برای متقاضیان مجرد با ۱ امتیاز افزایش نسبت به روش قدیم ۵۰ می باشد. مواردی نیز در جدول امتیاز بندی از قبیل امتیاز سن، تحصیلات، شغل و غیره تغییرات جزئی داشته اند. شما می توانید با استفاده از سیستم ارزیابی هوشمند شرکت ایمی گلوب (ویژه استان کبک) که مطابق آخرین تغییرات اداره مهاجرت کبک بروزرسانی شده است شرایط خود را برای این روش مهاجرتی سنجیده و نتیجه ارزیابی شرایط خود را بطور لحظه ای دریافت نمایید.

ادامه مطلب...